Kynttiläkruunut

Pyhän Pietarin kirkossa on yhteensä 5 kynttiläkruunua, joista 4 löytyy kirkkosalista ja 1 sakaristosta.

Krebsin kattokruunu

Tämän kynttiläkruunun kirkkoon on lahjoittanut Sjundbyn omistaja, everstiluutnantti Otto Mauritz Krebs vuonna 1763. Kruunuun on kaiverrettu teksti: Anno 1763 är denna krona gifven Gudi till ära och Sjundeå kyrka til prydnad af Öfwerste Lieutnanten  wälborne Herr Otto Mauritz Krebs född den 10 aug 1623 i Ingermanland på Obskowa god i Bura församling. Kommit at posidera Sjundby gård år 1727 igenom gifte med Fröken wälborna Helena Adlercreutz född år 1707 och afsomnade i Herranom den 10 januari 1756 samt ligger begrafwen i denna kyrka.

Kynttiläkruunu edustaa tyyliltään rokokoota.

Krebsin kynttiläkruunu

Myransin ja Hollstenin kruunu

Vuonna 1688 Myransin ja Hollstenin ratsutilalliset lahjoittivat yhdessä tämän kruunun Pyhän Pietarin kirkkoon. Kruunuun on kaiverrettu teksti:

Hindrick Bertilson ifrån Hålsten

Hans Hindrickson ifrån Myrans

Anno 1688

Myransin kynttiläkruunu

Sakastin kattokruunu

Sakastin kattokruunussa on 12 haaraa, joista roikkuu 4 pitkänomaista kulmikasta kristallia. Kruunu on vuodelta 1878 jolloin seurakunta keräsi rahat kruunun hankintaan.

Sjöberin kattokruunu

Sjöbergin kattokruunun lahjoitti kirkkoon Karl Sjöberg vuonna 1916. Kullatussa kruunussa on 3 haaraa.

Sjöbergin kattokruunu

Kristallikruunu

Kristallikruunussa on yhteensä 18 kristallia ja 36 haaraa kolmessa kerroksessa. Kruunu on vuodelta 1878.

Kristallikruunu