Diakoniatyö

Diakonia tarkoittaa palvelemista ja kirkon perustehtävän konkreettista toteutusta lähimmäisenrakkauden hengessä. Diakoniatyön kautta saat apua ja tukea, vaikka et kuuluisi kirkkoon.

Diakoniatyöntekijään voit ottaa yhteyttä, kun et tiedä, kenen puoleen kääntyä elämän kriisitilanteessa. Voit olla myös yhteydessä tavallisissa arjen kysymyksissä, kaivatessasi luottamuksellista keskustelua tai henkistä ja hengellistä tukea. Seurakunta voi tukea sinua myös taloudellisesti tietyin perustein. Pääsääntöisesti taloudellinen apu on tilapäistä ja kertaluonteista.

Diakoniatyö järjestää myös erilaisia tapahtumia ruokailuista kahvihetkiin sekä vertaisryhmiä. Siuntion suomalaisessa seurakunnassa kokoontuu mm. Tiistaipiiri varttuneemmalle väelle ja sururyhmä aikuisille.

Voit varata ajan diakoniatyöntekijän vastaanotolle puhelimitse keskiviikkoisin klo 9–10. Yhteyden saa myös sähköpostilla, tekstiviestillä ja/tai jättämällä tekstiviestillä soittopyynnön.

Diakoniatyöntekijä Mari Sarviaho
mari.sarviaho@evl.fi / puh. 050 346 7146 (puhelinaika keskiviikkoisin 9.00-10.00)