Evästeet
EvästeetLinkki avautuu uudessa välilehdessä
EvästeetLinkki avautuu uudessa välilehdessä
Elämään kuuluu hyvia ja huonoja hetkiä. Seurakunnasta voit hakea apua surun, yksinäisyyden, sairauden tai muun murheen kohdatessa.
Voit ottaa yhteyttä seurakunnan diakoniatyöntekijään. Hänen kanssa voit keskustella ja saada muuta tukea.
Diakoniatyöntekijältä voit saada apua myös taloudellisiin ongelmiin sekä neuvontaa ja tukea arjessa jaksamiseen.
Diakoniatyöntekijöiden kanssa voit puhua omista asioista. Voit keskustella heidän kanssa, mistä tahansa esimerkiksi huolista, iloista ja suruista.
Diakoniatyöntekijän kanssa voit keskustella myös hengellisistä kysymyksistä. Voitte myös rukoilla yhdessä.
He osaavat neuvoa myös eri virastojen papereiden täytössä. Keskustelut ovat luottamuksellisia.
Heiltä voit saada myös taloudellista apua. Diakoniatyöntekijän palvelut on tarkoitettu kaikille. Sinun ei tarvitse kuulua seurakuntaan saadaksesi apua.
Varaa aina aika tapaamiseen. Voit tavata heidät joko seurakunnassa tai omassa kodissasi.