Evästeet
EvästeetLinkki avautuu uudessa välilehdessä
EvästeetLinkki avautuu uudessa välilehdessä
Tästä löydät rukouksia elämän eri tilanteisiin ja juhlapäiviin. Jumalalle voi aina rukoilla. Jumalalle voi kertoa niin ilot kuin surut. Rukouksessa saamme olla hetken Jumalan kanssa kahdestaan. Aina voit rukoilla "Isä meidän"- rukouksen sanoin.
Isä meidän, joka olet taivaissa.
Pyhitetty olkoon sinun nimesi.
Tulkoon sinun valtakuntasi.
Tapahtukoon sinun tahtosi,
myös maan päällä niin kuin taivaassa.
Anna meille tänä päivänä
meidän jokapäiväinen leipämme.
Ja anna meille meidän syntimme anteeksi,
niin kuin mekin anteeksi annamme niille,
jotka ovat meitä vastaan rikkoneet.
Äläkä saata meitä kiusaukseen,
vaan päästä meidät pahasta.
Sillä sinun on valtakunta
ja voima ja kunnia iankaikkisesti
Aamen.
Jumala, siunaa kotini.
Anna sen olla turvallinen paikka.
Anna sen olla paikka, jossa on hyvä levätä.
Kiitos, että kodissani saan olla perheen ja ystävien kanssa.
Suojaa meitä kaikkia.
Siunaa koko elämäni. Aamen.
Rakas Jumala, tänään olen kiitollinen.
Kiitän kaikesta hyvästä, mitä olet antanut.
Kiitän ruuasta, vaatteista, ystävistä ja kodista.
Minulla on hyvä olo. Kiitos, että saan kiittää sinua.
Muistuta minua aina kiittämään kaikesta hyvästä.
Tänään on hyvä päivä. Aamen
Taivaan Isä, siunaat meitä.
Kiitos, kun lähetät enkeleitä kulkemaan vierelläni.
Saan kulkea sinun suojassasi.
Johda askeleeni joka hetki.
Ole mukana päivän töissä ja puuhissa. Aamen
Rakas Jumala,
Minusta tuntuu, että minun pitäisi rukoilla.
En löydä sanoja sille, mitä haluaisin kertoa.
Tänään olen tässä vain hiljaa.
Onneksi sinä kuulet ajatukseni. Aamen.
Hyvä Jumala, tänään on tapahtunut kaikkea.
Sinä tiedät, miltä minusta nyt tuntuu.
Kiitos, että autat minua, kun selvitän vaikeita asioita.
Anna niiden selvitä parhain päin. Aamen.
Jumala, sinä näet, että minulla on paha olla.
Olin ilkeä. Riitelin ja huusin.
Minä sanoin pahasti enkä välittänyt toisesta.
Nyt minulla on kurja olo.
Auta minua pyytämään anteeksi.
Opeta minua antamaan anteeksi. Haluan olla taas iloinen.
Kiitos kun sain kertoa pahan oloni sinulle. Aamen