Sinun valossasi lepään -CD-levy

Sinun valossasi lepään -levyn myyntituotot käytetään Siuntion suomalaisen seurakunnan diakoniatyön hyväksi.

Levyn ostaminen

Sinun valossasi lepään-levy on saatavilla 20 euron hintaan. Ota yhteyttä Pami Karvoseen (puh. 050 432 3698 / pami.karvonen@evl.fi) ostaaksesi levyn!

Sopraano Johanna Rusanen-Kartano ja kanttori Pami Karvonen ovat julkaisseet levyn Sinun valossasi lepään yhdessä Siuntion suomalaisen seurakunnan kanssa. Levyn musiikki on valittu ajatuksella “tämän tekstin ja laulun haluan laulaa”. Levyn ohjelmisto onkin pääosin tunnetuimpia hengellisiä lauluja.

Levyn kappaleet on taltioitu tammikuussa 2020. Kantavana teemana levyllä on rauhoittuminen ja pysähtyminen pyhän äärelle. “Musiikki on aikamme harvoja voimia, joka vielä saa ihmisen pysähtymään, tutkimaan syvempiä tuntojaan”, toteaa Siuntion suomalaisen seurakunnan kanttori Pami Karvonen.

”Juureni ovat vankasti Kainuussa ja Savossa. Kanttori-isän myötä hengellinen musiikki on ollut minulle lapsuudesta asti rakasta ja tärkeää. Olemme jo pitkään puhuneet Pami Karvosen kanssa yhteisestä hengellisen musiikin levystä. Kiitos Siuntion suomenkielisen seurakunnan taloudellisen tuen levyn teko onnistui” , kertoo sopraano Johanna Rusanen.

Taiteilijat kertovat myös kuinka levytyksessä on pyritty tavoittamaan Siuntion Pyhän Pietarin kirkon erinomainen akustiikka taltioimalla lauluja eri puolilla kirkkoa. Levyn musiikkia on editoitu mahdollisimman vähän.

Johanna Rusanen

Johanna Rusanen on Grammy-palkittu, monipuolisuudestaan tunnettu sopraano, joka on kotonaan niin jazzstandardien kuin dramaattisten oopperaroolien parissa. Tällä hetkellä hän valmistaa Richard Wagnerin Ring-tetralogian Brünnhilden rooleja Suomen Kansallisoopperaan. Vuosi 2021 tuo mukanaan myös debyytin Toulousen oopperassa Ranskassa sekä cover-kiinnityksen New Yorkin Metropolitan-oopperaan Puccinin Turandotiksi.

Pami Karvonen

Pianisti ja kirkkomuusikko Pami Karvonen on toiminut Siuntion suomenkielisen seurakunnan kanttorin virassa vuodesta 2000. Karvonen on mm. Lepää kirkossa-konseptin kehittäjä. Tammikuussa 2021 julkaistiin Karvosen levytys yhteistyössä baritoni Ville Rusasen kanssa. Levy sai erinomaiset arvostelut mm. YLEn Uudet levyt ja Riston valinta -ohjelmissa. Hän on ensimmäinen länsimainen pianisti, joka on kutsuttu esiintymään kiinalaisen musiikin esittäjänä Hong Kongin kiinalaisen orkesterin solistiksi. Vuonna 2019 hän esiintyi mm. Hong Kongissa Ravelin G-duurikonserton solistina. Hän on ollut mukana pianistina Kroma-yhtiön Mirages-elokuvatuotannossa, joka on Kaija Saariahon musiikkiin perustuva audiovisuaalinen runoelma. Elokuva saa ensi-iltansa vuonna 2021.

CD-levyn mainoskuva