Tietoa Siuntion seurakunnista ja seurakuntayhtymästä

Siuntion suomalainen seurakunta ja Sjundeå svenska församling muodostavat yhdessä Siuntion seurakuntayhtymän. Seurakuntiin kuuluu yhteensä noin 3 800 jäsentä (2023).

Siuntion suomalainen seurakunta

Siuntion suomalainen seurakunta kuuluu Espoon hiippakuntaan ja Lohjan rovastikuntaan. Seurakunnan kirkkoherrana toimii Mirja Miettinen. Siuntion suomalaisella seurakunnalla on 2508 jäsentä ja 7 työntekijää (31.12.2023).

Sjundeå svenska församling

Sjundeå svenska församling (Siuntion ruotsinkielinen seurakunta) kuuluu Porvoon hiippakuntaan ja Raaseporin rovastikuntaan. Seurakunnan kirkkoherrana toimii Tom Bergman. Sjundeå svenska församlingilla on 1 293 jäsentä ja 5 työntekijää (31.12.2023).

Siuntion seurakuntayhtymä

Siuntion seurakuntayhtymä on juridinen elin, joka huolehtii muun muassa seurakuntien kiinteistöistä, hautausmaasta ja yhteisistä viroista. Seurakuntayhtymä kuuluu Espoon hiippakuntaan ja yhtymää johtaa talouspäällikkö Ingeborg Malm. Seurakuntayhtymä on kaksikielinen ja sen alaisuudessa työskentelee 6 työntekijää.

Siuntion seurakunta jaettiin kahtia suomenkieliseen ja ruotsinkieliseen seurakuntaan vuonna 2000. Tuolloin myös perustettiin Siuntion seurakuntayhtymä.

→ Tutustu seurakunnan historiaan
→ Seurakuntayhtymän tilastot